Treme-bunda

“In accordance with university policy”: I mean, look at this, it’s unbelievable. Two departments, like that. 160 tenured professors. How can they do that? Well, they can, and they have and they will. It is a done deal. Civil engineering, computer engineering, electrical engineering, mechanical engineering, Computer science. I mean, sure. Why would the university train people who know how to build things like, say, computer systems, power grids, levees? Hey, who needs them? I mean, look at what they’re keeping. Musical theatre, Digital media, Medieval studies, Women’s studies, Jewish studies, African studies. It’s all about identity. Let’s not learn how to actually do anything. Let’s just sit and contemplate the glory of me in all my complexities. Who am I? I am a black Jewish woman, hear me roar. (Creighton Bernette, Treme, “Meet De Boys on the Battlefront”, 1.02).

Genial. Genial. Genial. Esto es solo un ejemplo del poder Treme y sus diálogos perfectos. Si el piloto nos sirvió para adentrarnos en Nueva Orleans e infectarnos con su espíritu, su música, su comida, en definitiva, hacernos una idea general, el segundo episodio nos presenta más detenidamente a los personajes, ligeramente más descontextualizados del mundo que los rodea, y más inmersos en sus micro-esferas familiares y laborales. Todo ello sin dejar de hablarnos en cada fotograma de Nueva Orleans, de su identidad, de su fuerza, de su supervivencia. Demasiado buena para ser “real”.

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Comentarios (2)

 

  1. Jane dice:

    Todavía no he visto el segundo capítulo, pero el primero fue espectacular… adoro el estilo de este señor y sus secuaces…

  2. inquiline dice:

    Aqué el nivel baja un poco, pero es que era imposible mantener el nivel del primero, que era simplemente perfecto. Me ha gustado.

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